24 februari 2019

"Så blir du supermotiverad"

Jag satt och kollade igenom gamla inlägg och gjorde upptäckte att Marie 2012 var en mera motiverad och intensiv person än Marie 2019 som blivit gammal och trött. Det däringa internätet kanske har några bra tips, tänkte jag därför, och googlade på träning och motivation.

Jag ska inte säga att jag orkade läsa allt som kom upp (spoiler alert: det finns huuuur mycket som helst) eller ens kom vidare efter sökresultaten pga blev helt matt bara av att läsa rubrikerna. Mitt personliga intryck vid en granskning av sagda rubriker var att jag kräks lite i munnen pga sjukt präktigt. Jag får den där känslan av "inspirationsföreläsning" som arbetsgivaren ibland bistår med i fortbildningssyfte redan vid rubriken och som brukar vara bestå av 75% glättig och/eller intensiv föreläsare, 20% egna teorier med eller utan bristande vetenskaplig evidens och varierande procentandel lidande hos publiken.

I någon form av självplågeri gick jag in på den ev värsta sidan som redan vid rubriken "Så blir du supermotiverad" vittnar om att det handlar om någon form av hyperaktiv konsultnisse-författare. Underrubriken "Ät motivation" handlade inte om författarens ev erfarenhet av centralstimulerande medel utan om att läsa motiverande citat och se motiverande filmer.

Det som var positivt var att jag blev så agiterad att jag hittade energin att träna så jag slipper läsa inspirational quotes. Jag kan dock varmt rekommendera "Uninspirational quotes".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar