21 maj 2012

Bikiniutmaning - dag 1 vecka 1

Jag tjuvstartar Smaljeansens bikiniutmaning redan idag; jag kan se poängen med att börja med en helg (eftersom det är helgerna som är svårast) men när PEPPEN infunnit sig är det svårt att inte springa ner till tunnelbanan som just kom in även om nästa kommer om tre minuter.

Mitt mål för utmaningen är att minska midjemåttet (i.e. fettmassan), hålla mig hyfsat viktstabil och förbättra min styrka lite grand. Jag är ingen löpare men ska lägga in ett löppass/vecka för förbränningen, varva promenad och powerwalk på mornarna, träna 2-3 rena gym- eller hemträningspass samt 1-2 klasser/vecka. Planen för veckan är:

Måndag: Promenad + hemträning
Tisdag: Promenad + gym
Onsdag: Promenad + pass
Torsdag: Löpning/promenad (har inte så höga krav första gången på två år)
Fredag: Promenad + pass
Lördag: Promenad + gym
Söndag: Långpromenad

Kosten är rätt bra som den är, jag tar 2xBCAA och en promenad på morgonen, därefter frunch, mellanmål, middag +ev mellanmål +BCAA innan läggdags (alla har olika upplägg, jag blir mest mätt av lagad mat och går därför efter detta). Äter low-medium fat, low-medium starch, high lean protein (+ fet fisk) och mycket grönsaker. Kommer inte räkna kalorier till varje måltid, har gjort det till och från under hela mitt vuxna liv så jag är en duktig "skattare". Grönt te, kaffe, vatten i veckorna och lyx med Pepsi Max på helgen.
Den stora utmaningen för mig blir att skippa sötsaker i en månad, men nu kör vi! Keso med frysta hallon är ju lika gott som glass...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar