24 maj 2012

In the warrior's code, there's no surrender. Though his body says stop, his spirit cries never!

Musik är en oerhört stor del av mina träningspass, och den bästa musiken är den som man förknippar med något som man blir sjukt peppad av, det kan vara en melodislinga, det kan vara en textrad och det kan vara Rocky IV.

Jag älskar Rocky, jag har hela filmboxen, jag gråter alltid i slutet av varje film och jag älskar verkligen träningsscenerna. Det mest fantastiska med alla Rocky-filmer är att handlingen egentligen är ganska enkel, manuset rätt tunt och detta innebär att man fyllt ut filmen med montage som i de flesta fall räcker en hel låt - varav majoriteten är träningsmontage. Perfekt pepp att titta på när man är osäker på om man verkligen ids gå och träna och perfekt att visualisera Rocky lyfta sten när man har musiken i öronen och det börjar kännas tungt.

(egentligen fel klipp men det gick inte att bädda in det riktiga filmklippet + att det enda jag hittade var på tyska. se filmen!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar