20 maj 2012

Dagen efter

Kom hem fyra imorse, vaknade halv tio av "Hej vi är på Ölandsbron, vill du ha besök?", gjorde en snabb uppryckning och upplockning och välkomnade besökarna med odören som sipprar från huden när man druckit ett par vinglas i röran som uppstått under helgen när resterande del av Hushållet befunnit sig på annan ort.

Resten av dagen spenderades under en filt, lite ömklig, tills jag upptäckte att en fet spindel bosatt sig under soffan. Jag skrek lite inombords, svepte två snabba koppar kaffe och storstädade. Har inte stuckit näsan utanför dörren idag men känner mig ändå rätt nöjd. Jag tror dock att det blir tjuvstart på bikiniutmaning imorgon, efter helgens utsvävningar känner jag att jag borde ta tag i mig själv sista dagen innan hela familjen är samlad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar