26 maj 2012

Dagens träning

35 minuter löpning/PW (75/25%)
(Första löppasset på...två år? Och för två år sedan sprang jag exakt två gånger, 2 provkilometer och sedan 5 km eftersom jobbet tvingade mig att springa Blodomloppet om jag skulle få picknick. Inte lika pennalistiskt som det låter, jag hörde "picknickkasse" och sa ja. Alla andra sprang en mil och var färdiga före mig.)


50 min promenad + 3 timmars vankande stan-båtmässa-länsmuseum-hem.


Blev i vart fall sjukt peppad av löpningen, hade gjort en liten spellista bestående av "We found love", Survivor x2, "Hearts on fire" (filmversionen med springa-springa-uppför-berget-sekvensen), "Electric" och "Du hast", och det gick riktigt bra. Konditionen är det ju egentligen inget fel på, det är bara mitt konstiga, inneboende motstånd mot att springa - vet inte om det beror på att jag har en ful löpstil, att jag alltid blir omsprungen eller att jag tycker om att sjunga med när det är jobbigt och det är pinsamt att sjunga med i musiken som bara jag hör.

Imorse tänkte jag iallafall fuck it, jag sprang som ett ufo, jag blev omcyklad av en fyraåring och jag inte bara sjöng "willst du bis der Tot erscheide treuer sein für alle Tage *aaa* NEIN!!!" utan körde även lufttrummor när jag spurtade (!) i refrängerna. Skitsamma, jag gjorde kanske någons dag lite roligare när jag blev snabbare och snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar