29 maj 2012

Dagens träning

30 min corepass + gym:

3 +3 (smala + breda) set i latsdragsmaskinen (26 kg)
3+3 (lutande + liggande) flyes med hantlar (8 kg)
3+3 militärpress + bröstrodd med hantlar (5 kg)
2x20 tricepspress mellan två bänkar
3x20 russian twist med medicinboll (6 kg)

Tränade före frukost, skönt att ha det gjort redan på morgonen efter gårdagens *meep-meep- miöööp* men orken var inte 100%. Har tydligen blivit sjukt svag i coremuskulaturen också, så jag får börja träna lite mer med vikter + fler uthållighetsövningar.

Måste på det stora hela lägga upp min träning lite bättre, jag petar mest på just nu, kör vad jag känner för för dagen och ökar inte vikterna som jag borde. Jag märker direkt när jag går på pass hur svag jag är, även om jag känner mig rätt stark i övrigt. Ska kolla runt lite och göra ett periodiserat upplägg istället, med fokus på kondition, uthållighet respektive explosivitet och se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar