28 maj 2012

Bodywork will set you free

Jahapp, tillbaka i mitt mörka hörn på biblioteket, solen skiner ute och jag ska skicka iväg lite pappersansökningar. Har försökt sitta lite hemma under förra veckan men det funkar verkligen inte, det blir förvisso mycket enklare att äta hyfsat regelbundet, men å andra sidan blir man ständigt avbruten när man håller på med något, om inte av gråtande barn så av "har du koll så ska jag bara [...]". Nej, denna vecka ska jag nog pendla mellan gym-bibliotek-arbetsförmedling så jag får något gjort. Har dessutom fått i uppdrag att lära mig ett förkoreograferat pass till efter midsommar, det kommer ta lite tid känner jag (är helt tokigt dålig på att komma ihåg koreografi jag inte gjort själv), och det funkar inte att göra hemma...

Nåväl, påminner mig om att det här förhoppningsvis är en kort period av livet, snart har jag ett jobb - men det känns lite som tentaperioderna när jag pluggade, man har mycket fri tid, men man kan aldrig känna sig ledig, jag känner hela tiden att det är något jag borde göra, att jag borde kämpa lite mer, att jag måste använda dagarna så jag slipper skiten snart. Problemet är bara att det inte finns någon studieplan, inga betygskriterier och när jag väl kommer till intervju så tycker jag sällan att jag får feedback? Jag tror jag varit på 10-15 anställningsintervjuer under mitt liv, fått hälften av arbetena och i de övriga fallen har jag fått något slags debriefing med feedback från kanske två arbetsgivare. Lätt att gräva ned sig med andra ord, jag har inte varit arbetslös på tio år och den här månaden har känts sjukt lång.

Men nu gör jag något av min dag, ansökningarna ska bara adresseras och postas, förhoppningsvis leder något någon vart snart. Musik för pepp, vad får man om man blandar den här


och den här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar