15 maj 2012

Opeppen

Vaknade håglös till en gråmulen dag, tog mig i kragen och körde lite planlösa axelövningar, fokuserade burpees, samma-rutinövningar-jag-alltid-kör och avslutade med att roa övriga morgonpigga med höftlyft (de där när man ligger på rygg och juckar uppåt). Masade mig sedan till bibblan och nu sitter jag, helt oföretagsam, och funderar på vad jag ska göra av min dag?

Kan tillägga att jag under min första dag på arbetsförmedlingen tittade förundrat på alla tomma blickar och nedslagna ansiktsuttryck, hade tre arbetsintervjuer i ryggen och kände mig osedvanligt hurtfrisk i jämförelse med alla zombies runtomkring. Jag tänkte att det där blir aldrig jag men två veckor senare sitter jag som en zombie på biblioteket och tuggar på ett äpple (förlåt alla runtomkring) och känner mig lite som en kackerlacka.

Nåväl. Det blir väl sådana dagar också, dags för dopning medelst kaffe och kanske försöka få användning för den där prestationspsykologin jag läst så mycket om + kanske komma på vad det är jag ska prestera idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar