16 maj 2012

UtPumpad

För ett par år sedan ledde jag pumppass, Ass'n'abs, core och whatnot, totalt kanske 6-7-8 pass i veckan. Jag tyckte att jag var helt OK tränad och att mina pass inte var särskilt jobbiga så jag la in ett par vidriga mjölksyraepisoder under varje pass bara för att folk skulle känna att de fått valuta för sina träningsminuter.

De senaste två åren har jag pausat lite från gruppträningen, i och med att jag först varit gravid och sedan lite sådär normalt trasig i kroppen efteråt, och då har jag fokuserat på styrketräning, skonsamma konditionsövningar av typen cykel och promenader, och senare mindre skonsamma konditionsövningar av typen burpees, upphopp och skridsko-/sidohopp.

Fram tills för en timme sedan tyckte jag att jag nog var ungefär lika tränad som innan graviditeten så jag bokade in dubbelpass med pump och core, hell, jag hade ju fyra pass om dagen ett tag, klart jag fixar två? Inga problem?

Det började bra, jag tog det lugnt i början men sen flög fan i mig när instruktören sa att man gärna kunde utmana sig själv och jag lastade på lite extra, nåt kilo bara,

(skitsamma att det var lite mer än jag lastade på för några år sedan och att jag inte kört någon uthållighetsstyrka sedan dess)


klart jag orkar, jag som är så stark? En låt senare skakar hela jag, men jag kör på, jag står längst fram och lastar på som en idiot, klart man vill utmana sig? På utfallen närapå tippar jag, så då tar jag mitt förnuft tillfånga och lägger bort stången. När det är dags för mage känner jag att jag iallafall hållit tekniken för jag orkar tamigtusan knappt en sit-up, än mindre mountainclimbers. Näe, det blev ingen core efteråt. Jag tror inte jag hade orkat de 500 metrarna hem då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar