13 maj 2012

Utmaning vecka 2

När jag precis sköt upp att gå ut i det fina vädret slog det mig vad den självklara utmaningen för vecka 2 är; att spendera minst 1,5 timme utomhus varje dag. Jag är lite av en notorisk innesittare, ingen kan ha varit gladare än jag när man slapp bli uttvingad på rasterna när man började högstadiet och den underbara friheten som infann sig när jag flyttade hemifrån och ingen tjatade på mig att jag måste "passa på att gå ut i det fina vädret" så fort termometern kröp över +5˚C och det inte regnade.

(den första fråga mamma ställer när hon ringer är fortfarande "vad har ni för väder?" och följdfrågan är alltid, oavsett svaret på den första frågan, "har ni varit ute nåt idag?")

Det är inte det att jag inte tycker om att vara ute, inte bara att jag hatar kyla och insekter, inte heller att jag inte tycker om att sitta i solen - jag vet ärligt talat inte varifrån oviljan att ta på sig ytterkläder och vara en såndär härlig människa som njuter av livet och spenderar hela dagen med att göra vad man nu gör därute

(tar instagrambilder på blommor? taggar sig "UTE I SOLEN!!!!!"? skriver hurtiga statusuppdateringar?)

kommer ifrån. Men jag får väl använda veckan till att ta reda på vad det nu är som är så jävla härligt och livsbejakande med att vistas utomhus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar